Z.I. Route de Pra de Plan 1, CH-1618 Châtel-St-Denis
+41 21 948 92 74
+41 21 948 90 36

Informations importantes (COVID-19) – Important information (COVID-19)

Chers clients,

Nous vous informons que suite aux mesures communiquées par l’OFSP et le canton de Fribourg pour endiguer la propagation du coronavirus (COVID-19) en Suisse, beaucoup de nos opératrices et employés sont en isolement ce qui impacte fortement la cadence de notre production et le fonctionnement habituel de notre activité.

Il nous sera donc impossible de vous transmettre des confirmations de commandes avec des délais de livraison exacts vu que le nombre d’opératrices en production restera aléatoire durant ces prochaines semaines par manque de solution de garde d’enfants ou par quarantaine.

Notre ligne téléphonique ne sera plus accessible depuis midi le 16.03.2020, toute demande devra se faire par email comme suit :

Service des ventes (commandes) -> info@applimed.ch

Service des ventes (demande de prix et échantillons) -> yannick@applimed.ch & alexandra@applimed.ch

Service des achats -> purchase@applimed.ch

Service des RH et comptabilité -> compta@applimed.ch

Service Qualité (responsable des affaires réglementaires) -> giancarlo.motter@applimed.ch

Service Qualité (responsable management qualité) -> quality@applimed.ch

Néanmoins, nous mettons tout en œuvre afin de maintenir une activité limitée mais opérationnelle afin de pouvoir répondre à vos besoins.

Nous comptons sur votre compréhension vu la situation extraordinaire que nous vivons actuellement, nous nous devons d’être solidaires et bienveillants.

N’hésitez pas à nous contacter si vous avez besoin de renseignements complémentaires.

Meilleures salutations,

************************************************************************

Dear Customers,

We inform you that based on the measures communicated by the Federal Office of Public Health in Switzerland (FOPH) and the canton of Fribourg in order to bring the novel coronavirus (COVID-19) outbreak to an end as quickly as possible in Switzerland, many of our operators and employees are in isolation which has a significant impact on our production rate and the normal functioning of our activity.

It will therefore be impossible for us to send you the order confirmations with exact delivery dates since the number of staff in our production site will remain uncertain for the next few weeks due to the schools and crèches shutting down or in quarantine.

Our phone line will no longer be accessible from noon on March 16th, any request must be sent by email to :

Sales department (orders) -> info@applimed.ch

Sales department (price requests and samples) -> yannick@applimed.ch & alexandra@applimed.ch

Purchasing department -> purchase@applimed.ch

HR and accounting department -> compta@applimed.ch

Quality Department (regulatory affairs manager) -> giancarlo.motter@applimed.ch

Quality Department (quality management manager) -> quality@applimed.ch

Nevertheless, we are doing everything in our power to operate to the best of our ability under the current circumstances.

We count on your understanding given the extraordinary situation we are currently experiencing. Indeed, we must remain united and take the directives imposed by the government very seriously.

Please feel free to contact us should you need any further information.

Kind regards,